Chińczyk matematyczny ...

Październik 2020

Rozpoczyna się realizacja projektu. Powstaje Koło matematyczne. Opiekunkami są nauczycielki matematyki: Magdalena Chudzyńska i Magdalena Gwiazdowska. Do koła zgłaszają się uczniowie z klas pierwszych i drugich naszego liceum. Poznają cele i harmonogram zajęć.  Działaniami koordynuje nauczyciel fizyki i informatyki – Andrzej Kowalski.

Listopad 2020

Odbywa się pierwsze spotkanie projektowe. Z racji pandemii ma ono charakter zdalny. W czasie spotkania omawiane są założenia projektu oraz szczegóły dotyczące kolejnych etapów działań. Uczniowie otrzymują przydział zadań. Zrealizowany jest pierwszy zakup – plansza wielkoformatowa. Zostają opracowane reguły gry.

Grudzień 2020

W ramach zajęć koła matematycznego powstaje bank zadań dla grupy wiekowej uczniów klas młodszych szkoły podstawowej. Ma miejsce kolejne spotkanie projektowe.

Styczeń 2021

Trwają prace nad bankiem zadań. Bank zadań rozszerza się o zadania dla starszych grup uczniów. Rodzi się pomysł utworzenia strony internetowej projektu. Rozpoczynają się prace nad wdrażaniem pomysłu.

Luty 2021

Z racji sytuacji pandemicznej planowane testowanie gry zostaje przeniesione na marzec. Trwają prace nad witryną projektu i udoskonaleniem reguł gry.

Marzec 2021

Zostaje uruchomiona strona www.chinczykmatematyczny.pl. W szkole ma miejsce spotkanie, na którym grupa uczniów testuje grę. Efektem testów jest aktualizacja reguł. Rodzi się również pomysł opracowania zadań w formie quizu na platformie Kahoot. Kostka do gry zostaje zastąpiona kołem fortuny, które umożliwia szersze modyfikacje rozgrywki. Wykorzystane w grze pionki o niewielkiej wysokości okazują się dobrym rozwiązaniem – uczestnicy gry muszą się trochę pogimnastykować, żeby je przesunąć na planszy, co ma pozytywny wpływ na ich aktywność ruchową w czasie pandemii.  Gramy również w wersję wirtualną naszej gry.

Kwiecień 2021

Gramy wirtualnie w chińczyka.  Na stronie projektu pojawiają się przepisy kulinarne oraz prezentacja na temat wkładu Chin w rozwój matematyki. Szkolny Dzień matematyki zaplanowano na 28 kwietnia. 

28 kwietnia ma miejsce finał projektu. W czasie Szkolnego Dnia Matematyki rozgrywany jest turniej matematyczny Mistrz Szybkiego Myślenia. Z 64 uczestników najszybszym okazuje się Jakub Lewandowski z Technikum w Raciążu. O projekcie możemy dowiedzieć się z anteny Radia Płońsk


Do realizacji projektu wykorzystaliśmy:

  1. Planszę zakupioną od megamaty.pl (bardzo dobry kontakt, możliwość wykonania planszy pod indywidualne zapotrzebowanie).
  2. Kostkę wirtualną w formie koła fortuny (ruletki) – https://pl.piliapp.com/random/wheel/.
  3. Wirtualny quiz – Kahoot.

W mediach  zaistnieliśmy dzięki ehost.pl, kanałom informacyjnym Zespołu Szkół w Raciążu oraz Radiu Płońsk. 

Pomogła nam: